onsdag 27 mars 2013

Ny motivation och nya intervaller!

Tiden går så extremt fort...
Har inte skrivit på 2 veckor vilket inte känns bra. Ibland finns det helt enkellt inget att skriva om.

Vi är inne på vecka 9 och jag kommer precis från gymmet där jag träffat Coach Mike för en PT timme. Länge hade jag ångest inför varje träning med Mike. Inte för att det var trist utan för att jag visste hur fruktansvärt jobbigt det skulle bli och hur trött jag skulle vara efteråt.
Han måste ha påverkat min mjuka hjärna ordentligt för jag har inte längre ångest! Jag kan inte säga att jag längtar men jag ser åtminstonde fram mot nästa träning. Mycket beror på att vi med jämna mellanrum byter övningar och testar nya konstiga saker att släpa runt på. Det beror också på att han alltid är en positiv PT, skriker aldrig men inger trots detta en viss respekt;) det sista man vill är ju att göra sin PT besviken, eller... ;)


När vi nu går in i vecka 9 så kommer träningen att ändras en aning. Det kommer att under de närmaste 6 veckorna att handla mer om intervaller när jag tränar på egen hand och mer ren styrka när jag tränar med Mike. På bloggen coachmike finns en bra beskrivning. Klicka på länken nedan så kommer ni direkt till programmet.

Glad Påsk!

Coach Mike´s Intervall program


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar