måndag 15 april 2013

Inspirerad av lite solsken...

Under några korta timmar sken solen. Då gäller det att passa på!

Jag har så många projekt som jag har funderat på hela vintern men så länge som kylan håller sig kvar är det svårt att börja eftersom de flesta innebär någon sorts plantering. Kaninerna har ätit upp det mesta av rosorna, gräsmattan och min lavendel :( Bara är att köpa nytt och plantera igen.

Förra sommarens grönsaksodling var en succé och jag vill utöka den inför årets säsong. Inte så många fler sorter utan snarare mer av samma. Eftersom de färska örterna klarade sig med varierande framgång kommer de nu att odlas i separata fack, både för att minska spridning och ge dem mer plats. Det blir Basilika, Timjan, Mynta och Gräslök. Till detta har vi byggt en ny odlingsbänk. Lite smalare men längre.

Den behöver ett lager färg till men jag är nöjd med resultatet. I den längre sektionen blir det sallad.

Eftersom jag fick hjälp så gick det ganska fort att sätta ihop odlingsbänken så när solen sken en dag till blev det projekt nr 2. Soldäck på framsidan.

Det är skönt med flera valmöjligheter på sommaren. Nu har vi en fin uteplats på baksidan och en på framsidan. Det ska till en liten framför sovrummet och till en vid boden för våra gäster, sedan är det fullt!

Det gick fortare att få klart soldäcket än vad jag trodde. Ok vi har lite finlir som kanter och stolpar till soltaket kvar men jag är extremt glad över att det blev så bra. Precis som jag hade tänkt mig. Nu är jag redo för solsken och rosé!!!




Träning... Ok jag vet... det har snart gått 12 veckor. Jag är inte färdig!!! Jag har kommit en lång väg men det är mycket kvar. Jag slarvar lite med maten men inte med träningen. Är stark som en oxe men fortfarande lite småfet:) Jag ger inte upp och nästa vecka är det faktiskt inmätning igen så vi får se hur det har gått och hur mycket mitt fuskande syns på resultatet. Lovar att återkomma med alla siffror igen. Vi har kört lite mindre styrka och mer intervaller. Kul med variation men jag längtar tillbaka till gymmet så imorgon kör jag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar