torsdag 2 maj 2013

Nya byggen!

Som en följetång till förra inlägget kommer det idag ännu mera bygg!

Usch, när jag tänker på det har vi blivit vuxna... Vet inte om ni har haft den här tanken men jag har alltid skrattat åt alla med fritidshus som inte har kunnat ta det lugnt och njuta av att vara lediga i lugn och ro. Det ska byggas och fixas hela tiden... Och nu är jag där själv... Oops!

Helt plötsligt förstår jag:)! Det är när man har tid att ta det lugnt som man vill göra saker! Bygga, fixa, planera... Så vi bygger vidare!

Helgens projekt stod i att göra klart uteplatsen genom att bygga till en "ram" för segelduk och vindskydd. Vi är mycket nöjda med resultatet men har ännu inte bestämt om det ska målas eller inte.
Om det ska målas så står valet mellan vitt och mörkgrått (samma som boden). Vi får se.


Dessutom var det dags att göra något åt vår avskiljare mot grannen. Meningen var att den skulle vara full av klätterrosor men de har inte växt en enda centimeter sedan de planterades förra våren så den tanken har jag nu gett upp. Istället blir det murgröna blandat med luktärtor. Har konstruerat en liten fålla för att hålla kaninerna borta från rötterna, vi får se om det hjälper.


Nu är det bara att vänta på att jorden ska värmas upp några grader till så att jag får plantera i mina fina odlingslådor.
Tills dess så förgror jag lite i mina nya fina miniväxthus:)


Har delat på flaskor så att de blir till små miniväxthus. När plantorna blir större lyfter jag bort toppen. Dessutom är de enkla att transportera på sin lilla bricka då de kommer att få åka mellan Åkersberga och Gotland några turer innan det är dags för utplantering. I flaskorna ryms tomater, squash, basilika, gräslök och prydnadsgräs.

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar